De recente gebeurtenissen laten ons zien dat digitale technologie en data onmisbare tools zijn in het zakelijk leven. In onze dynamische, snel bewegende markt is een intelligente, veerkrachtige supply chain met een klantgerichte aanpak essentieel. Met gebruik van slimme technologie zoals Business Intelligence geneer je krachtige inzichten en optimaliseer je bedrijfsprocessen. Hierdoor kun je adequaat anticiperen op alle uitdagende situaties en je klanten altijd goed bedienen.
Je bent je ervan bewust dat de tevredenheid van klanten wordt beïnvloed door de kwaliteit en betrouwbaarheid van jouw service en levering. Knelpunten in de supply chain maken het voor jou moeilijk om de aandacht gelijk te verdelen over alle processen. Met flexibele, gestroomlijnde supply chain-operaties, die gebruikmaken van digitale tools en automatisering, kan jouw bedrijf zich sneller aanpassen aan veranderingen. Je investeert hiermee ook in een online verkoopkanaal en een strategie die zich onderscheidt van de rest.
Effectief supply chain management in e-commerce vereist optimalisatie. Dat kan verschillende dingen betekenen. Beter contact met jouw fabrikanten, plannen voor pieken of dalen in de vraag, automatisering van bedrijfsprocessen of “slim” voorraadbeheer. Succesvolle optimalisatie betekent dat je bekende problemen vermindert. Met een goed beheerde toeleveringsketen en de juiste gegevens kun je jouw klanten een online verkoop- en inkomstenkanaal bieden. Uiteindelijk verlaagt het je kosten en genereer je nieuwe inkomsten.
Bestellingen die via jouw webwinkel worden geplaatst, worden ook realtime in het voorraadsysteem verwerkt. Hiermee pak je een veelvoorkomend pijnpunt in supply chain management aan voor e-commerce: namelijk fouten bij handmatige gegevensinvoer. Door digitale tools te gebruiken, verminder je de kans op orderfouten. ERP-e-commerce is dus niet alleen een extra omzetkans, maar het helpt ook bij het aanpakken van bestaande supply chain management-problemen. En daar zijn ook jouw klanten blij mee.